Kjøpsvilkår

Kjøpsvilkår for Birdie Blomster

Vennligst les gjennom våre kjøpsbetingelser for handel hos birdieblomster.no. Ved kjøp av produkter har du samtidig akseptert og godkjent gjeldende betingelser.


Selger er:
Birdie Blomster, Knut Valstads Vei 12, 0690 Oslo
Firmanavn: Birthe Kalhagen Tangen, Birdie Blomster
Organisasjonsnummer: 931146475 
og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

Pris

Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader.

Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

Betaling

Vi må ha registrert innbetaling før vi behandler ordren din. Vi har ulike betalingsløsninger. Du kan betale med Visa, Mastercard, Vipps og Klarna.

Levering

Vårt lager er i Oslo og leveringstid vil komme an på postgangen og leveringsadressen. Vi sender med Bring. Vanligvis vil leveringstiden være 1-5 dager.

Angrerett

14 dagers angrerett. Du vil da få pengene tilbake. De 14 dagene gjelder fra dagen du mottar produktene.
Send oss en e-post på kontakt@birdieblomster.no
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake i sin helhet. Produktene kan ikke være brukt eller testet. Det er viktig at du som kjøper pakker produktene forsvarlig, slik at de kommer frem til oss hele. Du dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen.

Reklamasjon

Dersom du mottar en skadet vare, vennligst kontakt oss og beskriv detaljert skaden. Du som kunde har ansvar for å pakke opp og kontrollere at produktene i pakken din er feilfrie etter at du har mottatt dem.
Om pakken er skadet ved levering, skal du melde fra om skaden direkte til ditt postbud når du henter ut pakken, eller til transportfirmaet som leverte pakken din. Send inn feilmeldingen din via epost til kontakt@birdieblomster.no.
Vi betaler returfrakten ved en eventuell retur av vare på grunn av reklamasjon. Ved en eventuell tvist, har vi som policy å følge beslutningene til Forbrukerrådet.
Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 måneder fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen, eller deler av den, er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år. Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt om Reklamasjon. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.

Kontaktskjema